Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(106)
Forma i typ
Książki
(106)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(106)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(5)
Czytelnia (Trawiasta)
(87)
Wyp. 26 (Błękitna)
(2)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(1)
Wyp. 47 (Powojowa)
(2)
Wyp. 59 (Korkowa)
(7)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(3)
Wyp. 121 (Żegańska)
(5)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Epstein Paul
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Konopczyński Marek (1956- )
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Bala Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielski Janusz
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Dell Carl W
(1)
Dormus Katarzyna
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks, Agata
(1)
Gajda, Janusz
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Giroux Henry A. (1943- )
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Grulkowski, Bronisław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Günsberg Leopold Stanisław
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hanć, Tomasz
(1)
Huk Tomasz (pedagog)
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jaszczyk, Agnieszka
(1)
Jaworska Mariola (filolog)
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karwowski Maciej (1979- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kieszkowska-Grudny Anna
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kilian Marlena
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kochaniak, Beata
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kolek Beata
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalewska Barbara (1950- )
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kubis Maria
(1)
Kuskowski Mariusz
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Maciejewska Joanna
(1)
Madej Magdalena (1981- )
(1)
Masson, Jeffrey Moussaieff
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikina-Pindur Jadwiga
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milerski Bogusław (1967- )
(1)
Muchacki Mateusz
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(105)
Język
polski
(104)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Pedagogika
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dziecko
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kształcenie
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Wychowanie
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Autyzm
(3)
Bajkoterapia
(3)
Bioetyka
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja medialna
(3)
Kultura
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczyciele
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
ADHD
(2)
Czytanie
(2)
Dorosłość
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Gimnazja
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pisanie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Śmierć
(2)
AFA-Skala
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia i edukacja
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Areszt Śledczy (Nowa Sól)
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Awans zawodowy
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Ciąża
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyfrowa przestrzeń kształcenia
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dewiacje społeczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dzieci nadpobudliwe
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Erikson, Erik H. (1902-1994)
(1)
Etologia
(1)
Geragogika
(1)
Gerontologia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Idea humanizmu
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(10)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie)
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (Pomorze Zachodnie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
Monografia
(7)
Raport z badań
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa naukowe
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Leksykon
(1)
Materiały dla nauczycieli
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik dla logopedów
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkice
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 4)
Niniejszy tom - pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej - stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia: Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze. Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej. Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery - od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy. W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych. Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji. Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież. Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera również wybór fragmentów tekstów innych autorów.
Jeden tekst tł. z niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zjawisko przemocy w rodzinie : studium prawno-kryminologiczne / Arkadiusz Gliszczyński. - [Wydanie I]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 286 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo… przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia. Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne. Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych. źródło: http://www.empik.com/zaburzenia-artykulacji-teoria-i-praktyka-soltys-chmielowicz-anna,p1171331058,ksiazka-p
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.[empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. źródło: https://merlin.pl/rodziny-adopcyjne-i-zastepcze-dziecka-z-niepelnosprawnoscia-urszula-bartnikowska-katarzyna-cwirynkalo/6889147/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - [Wydanie III]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.https://www.impulsoficyna.com.pl/katalog/alternatywne-i-wspomagajace-metody-komunikacji,525.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej